Tendintele cromatice in moda, design interior, beauty si in orice domeniu ce are legatura cu frumosul, sunt dictate, ca in fiecare an de Institutul Pantone. Studiile arata ca anumite culori stimuleaza diferite parti ale creierului nostru. De la inventivitate la dureri de cap si de la o stare de pace pana la una de nervi, culorile pot influenta starea noastra de bine sau deopotriva, ne pot dezechilibra chiar si in cele mai bune zile. In fiecare an, Institutul Pantone alege o culoare, sau doua, din cele deja existente in arhiva de culori sau creeaza o culoare noua prin combinatii de culori, dand tonul, mai ales in fashion si design interior, pentru paleta cromatica a urmatorului an. Cu alte cuvinte, daca vrei sa fii in trend in acest an, primul lucru pe care trebuie sa il cauti este culoarea acestui an si abia apoi sa aplici celelalte filtre pana ajungi la alegerea finala. Pana acum, doar in doi ani (2016 si 2021) Institutul Pantone nu s-a putut decide asupra unei singure culori si a ales doua. In acest an insa, a fost creata o culoare noua: "Lila, 17-3938 Very Peri", obtinuta din fuziunea lui albastru cu cel mai violaceu rosu. Alegerea culorii reprezentative a unui an anume, nu este deloc usoara, reprezentantii Pantone fiind bine ancorati in realitatea actuala. Asadar, in alegerea culorii anului 2022 s-a tinut cont de perioada de refacere dupa pandemie si de spiritul inventiv de care multi au dat dovada in ultima perioada, pusi in fata a zeci de provocari si restrictii. Aceasta nuanta de violet, de altfel fiind si cea mai calda nuanta de violet, reprezinta tocmai asta: "inventivitatea si creativitatea" spiritului uman. Psihologia culorilor, consultanta culorilor si tendintele sezoniere  sunt cateva dintre aspectele de care se tine cont in alegerea unei culori reprezentative. Astfel, Institutul Pantone colaboreaza cu marile entitati de la nivel global pentru a implementa strategic si eficient aceasta culoare in toate domeniile, stimuland si alte industrii sa devina creative folosindu-se de culorile anului in curs. Anii trecuti ne-au provocat mai mult ca niciodata sa ne depasim limitele, sa devenim mai creativi si inventivi in fata provocarilor lansate de situatia pandemica dar in acelasi timp sa devenim solidari cu cei mai vulnerabili. In acest an, aceste doua atribute ne sunt din nou puse la incercare de o situatie aflata la  granitele tarii noastre. Solidaritatea nu a fost niciodata reprezentata mai bine decat prin aceasta culoare de lila (Very Peri) pe care Institutul Pantone a lansat-o, parca, prognozand ceea ce va urma. De la cele mai fashion outfit-uri la cel mai trendy make-up si pana la cele mai soft canapele din catifea lila, ceea ce pana acum era o alegere acum devine o necesitate pentru mentinerea unei stari pozitive atunci cand stirile din mass media devin din ce in ce mai sumbre. Haideti sa fim mai optimisti si sa lasam psihologia culorilor sa isi faca datoria asupra psihicului nostru, aducandu-ne, daca nu o stare de bine, macar una de liniste si temperare. Noile item-uri in culoarea anului 2022 sunt acum pe site-ul Zonia!